Néhány szó a tevékenységekről:
A korai fejlesztés magában foglalja 0-6 éves korig a komplex gyógypedagógiai fejlesztést. 3 éves kortól csak akkor folytatható, ha a gyermek nem kapcsolódhat be az óvodai nevelésbe.
A szakértői bizottsági tevékenység komplex pedagógiai, gyógypedagógiai, pszichológiai vizsgálat alapján történik. Tagintézményünk feladata a beilleszkedési, a tanulási, a magatartási nehézségek megállapítása vagy kizárása és az ehhez kapcsolódó felülvizsgálatok elvégzése. Sajátos nevelési igény gyanúja esetén a gyermeket a Székhelyintézményhez irányítjuk. Feladatunk még az iskolaérettségi vizsgálat, azaz a gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása.
A nevelési tanácsadás keretén belül a szülőknek és a gyermekeket nevelő, oktató intézményeknek adunk segítséget. A pedagógiai és pszichológiai tanácsadás és konzultáció mellett többféle preventív és terápiás ellátást biztosítunk.
A logopédiai ellátás feladata többek között a beszédindítás, a beszédhibák és a nyelvi- kommunikációs zavarok javítása. Az SNI gyermekek logopédiai ellátása nem alapfeladatunk.
A konduktív pedagógiai ellátás feladata a központi idegrendszeri sérültek konduktív nevelése, fejlesztése és gondozása. A konduktív pedagógiai ellátás az óvodai neveléshez, iskolai neveléshez és oktatáshoz kapcsolódóan vagy egyéni fejlesztő foglalkozás keretében nyújtható.
A gyógytestnevelés feladata a gyermekek speciális célú testnevelési foglalkoztatása iskolaorvosi vagy szakorvosi javaslat alapján.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása során feladatunk a korai tehetségfelismerés, tehetségazonosítás. Elengedhetetlen a tehetséges gyermek személyiségfejlődésének támogatása mellett a kiemelkedő képességű gyermekek, tanulók pedagógiai és pszichológiai eszközökkel történő megsegítése annak érdekében, hogy képességeik még jobban ki tudjanak teljesedni.